.
صفحه اصلي آرشيو جستجو پيوند ها تماس با ما
 
آخرین عناوین
شمارش معکوس انتخابات مرحله دوم شهرباران (بررسی وضعیت 6 نامزد رشت)
وحید احمدی آرا

کمتر از یک ماه تا مرحله ی دوم هشتمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی در رشت باقی مانده است حذف سرشناسانی چون رمضانپور و حاجی پور در مرحله ی نخست توسط شورای نگهبان موجبات ابهام و نامعلومی انتخابات شهر باران را فراهم آورد .
اینگونه بود که چهره ها و بازیگران عرصه ی انتخابات با تردید و دو دلی پا به میدان بگذارند و آرای در هم و برهم باران نشینان شکسته شود .
هر چند در روزهای پایانی می شد با بررسی و گمانه زنی شش صعود کننده به مرحله ی دوم را پیش بینی کرد. اما اظهار قطعی و حتمی نیاز به جرأتی فراتر از جرات پیشگویان و مفسران داشت .
حال بد نیست در آستانه رقابتهای دور دوم که در گدا بهاری دیگر و در گیر و دار بیجار کاری روستاییان (که در صد قابل توجهی از رای دهندگان شهر باران را شامل می شوند ) نگاهی گذرا به شرکت کنندگان در این دوره رقابتها و وضعیت عمومی ایشان داشته باشیم .

جبار کوچکی نژاد : مهندس جبار کوچکی نژاد که در وقت اضافه ی رقابتهای دور هفتم ، بازی را به جمع کثیری از چهره های رشت که پشت دکتر صادق زاده را صف کشیده بودند باخت و از رسیدن به کرسی سرخ مجلس ناکام ماند ، کوله باری از تجربه ی انتخاباتی را به دوش دارد .
به جرات می توان ادعا کرد که او هنرمندانه از همه ی ابزارهایی که یک کاندیدا می تواند در انتخابات استفاده کند ، سود جست و تجربه ی انتخابات گذشته به همراه برنامه ریزی دقیق و تشکیلاتی او ، وی را در جایگاه نخست رقابتها در مرحله ی نخست قرار داد .
کوچکی نژاد که شاید دیگر صومعه سرایی باشد که پس از رمضانپور از سوی مردم رشت راهی مجلس خواهد شد ، توانست در کنار رای تشکیلاتی که از سوی اصولگرایان به سبد وی ریخته شد از توان و قدرت عظیم جامعه فرهنگیان بیشترین بهره را ببرد .
رییس سابق سازمان آموزش و پرورش استان گیلان در این دوره غرور و تکبر را کنار نهاد و فروتنانه کلون در هر کسی که رایی در چنته داشت را به صدا در آورد. ( البته این قانون انتخابات است حداقل در رشت !)
پشتکار و جدیت کوچکی نژاد در کنار صف آرایی نیروهایی که از هر دو اردوگاه سیاسی کشور ( حتی برخی اصلاح طلبان که دیدگاه جناحی خود را کنار گذاشته اند . ) کوچکی نژاد را در آستانه ورود به ساختمان بهارستان قرار داده است .

علی آقا زاده
: مرد دوم انتخابات رشت با آنکه به نظر می رسد استفاده از عنوان سردار در تبلیغات انتخاباتی مجاز نمی باشد ، آسوده خاطر از این تیتر در کنار عکس ساده و متینش که هیچ شباهتی به سرداران نداشت استفاده کرد .
می گویند سخنور قهاری نیست و در جذب دلها و نگاهها از آنچه در انتخابات رشت عرف است سود نمی برد اما در عوض طرفداران سینه چاکی دارد که در کمتر ستاد انتخاباتی همانند ایشان پیدا می شود .
سردار نیز اگر بتواند همچون مرحله ی نخست انتخابات ضمن اختصاص آرای تشکیلاتی اصولگرایان به خود از آرای قشری و صنفی برخوردار شود راه دوری تا پارلمان ندارد .
رای مردم رشت به یک چهره ی تمام عیار نظامی تنها می تواند دو تحلیل داشته باشد : نخست اینکه این چهره از توان عملیاتی ویژه ای برخوردار است و دوم اینکه مردم بر خلاف نظر عامه هنوز به نظامیان اعتقاد و اعتماد ویژه ای دارند .

دکتر حسن تامینی
: او هر چند به خوش تیپی عکسهایی که از وی چاپ و تکثیر شد نیست اما به جرات خوش اخلاق ترین و خوش صحبت ترین کاندیدای رشت است . دکتر تامینی که برخلاف سوابق و تیترهایی که درکارنامه دارد ( و باید از او چهره ای درونگرا و بی هیاهو ارائه می کرد ) به سرعت و درکمال شگفتی توانست قلبهای بسیاری را تسخیر کند .
خوش نامی خانواده ی تامینی از یک سو و خدمات او در طول دوران خدمتش در پایتخت به همولایتی هایش از سوی دیگر ، سبب شد که بتواند آرای شگفت انگیزی از بخش لشت نشاء به سبد دکتر ریخته شود .
برنامه ریزی دقیق و تشکیلات منسجم تامینی او را در کسب آرای قابل توجهی در دوره ی نخست رقابتها یاری کرد .
لشت نشا همواره مهد نمایندگان رشت بوده است . نوبخت ، نصرتی راد ، صادق زاده ،لشت نشایی هایی بودند که یک کرسی از سه کرسی نمایندگی رشت را در اختیار داشتند .
تامینی شاید بتواند ادامه دهنده ی راه و نام همولایتی های خود باشد .

هاجر تحریری نیک صفت : نماینده دوره هفتم مردم رشت در مجلس شورای اسلامی دوره ی گذشته با تک ماده توانست نمره قبولی بگیرد و راهی بهارستان شود .
وی هر چند در طول چهارسال خدمت خود کوتاهی نکرد اما آرای مردم رشت به وی نشان داد که نتوانسته دل رشتی ها را به دست بیاورد .
خانم نیک صفت که همچون آقازاده و کوچکی نژاد در لیست مورد حمایت اصولگرایان قرار گرفته بود نتوانست همچون دو کاندیدای دیگر همسو از توان شخصی و غیر حزبی خود بهره ببرد و جایگاه شایسته ای برای خود اختصاص نداد .
بسیاری تمرد و نافرمانی بخشی از نیروهای اصولگرا و شکست آرای بخشی از این طیف به نفع کاندیداهای دیگر را دلیل دیگر عدم موفقیت چشمگیر نیک صفت می دانند .
به نظر می رسد تنها نماینده ی خانم رشت برای حضور دو باره در ساختمان پارلمان راه دشواری در پیش دارد .

دکتر رمضانعلی صادق زاده : صادق زاده جزء معدود کاندیداهای اصلاح طلبی بود که از فیلتر تنگ و باریک شورای نگهبان رد شد .
او که همواره از سوی روستاییان و طبقات متوسط جامعه ی رشت به کم کاری و بی توجهی به امور منطقه ای بومی متهم است معتقد است که در سطح ملی و کلان به وظایف اصلی خود عمل کرده است .
صادق زاده حمایت صد درصدی و همه جانبه ی اصلاح طلبان استان را پشت سر دارد چرا که اصلاح طلبان معتقدند او به رسالت خود در فراکسیون اقلیت مجلس هفتم جامه ی عمل پوشانده است .
صادق زاده که از نظر ظاهری شبیه ترین کاندیدا به رشتی هاست با ته لهجه ی محلی خود با خونسردی از انتخابات سخن می گوید و علیرغم حرص و جوش اطرافیان خود بی دغدغه به آینده ی انتخابات می نگرد .

مهندس علی نعیمی : نعیمی نخستین چهره ای است که از مسیر بانک راهی جاده سیاست شده است . علی نعیمی که به سختی توانست خود را در میان شش نفر جا کند فاصله ی قابل توجهی با نفر هفتم دارد .
نعیمی طیف گسترده ای از نیروها را در ستاد خود سامان دهی کرده است . گستردگی و پراکندگی سیاسی چهره های حامی نعیمی علیرغم کمک شایانی که به وی کرد باعث شد که طیف تند روی هر دو جناح با تمام قوا از وی حمایت نکنند .
وی تنها کاندیدایی است که لقب مستقل را در کنار نام خود در اکثر تحلیلها به یدک می کشد .
حمایت سفت و سخت برخی چهره های تاثیر گذار (حتی برخی گزینه های استانداری ) و یارگیری او در بخشها و جذب چهره های تاثیرگذار شناس او را برای صعود تا حد قابل توجهی افزایش داده است .
حرکت زیر پوستی و تشکیلاتی نعیمی شاید بتواند او که به پدیده انتخابات این دوره رشت بدل کند./

منبع :گيلنا


استفاده از اين خبر فقط با ذكر نام شمال نيوز مجاز مي باشد .
ایمیل مستقیم :‌ info@shomalnews.com
شماره پیامک : 5000592323
 
working();
نظرات خوانندگان :

فرهاد 5 ارديبهشت 1387
با سلام در توصیف نامزدهای انتخاباتی واقعآ درست و واقعیتها را عنوان نمودید از شما متشکرم
كارگزاران وپيمانكاران روستاي شهرستان صومعه سرا 24 فروردين 1388
بنام خدا
خواستيم ما كارگزارهاي روستايي شهرستان صومعه سرا تشكر وقدر داني بكنيم ازشما نمايندگان مردم رشت وگيلان با تصويب طرح بيمه ماكار گزاره وبلا تكليف ماندن سالهاي بي شمار خداوند اجرتان را بدهد مااز كوچكي نژاد اقازاده-تاميني خانم هاجرتحريري -صادق زاده نعيمي واقاي دلخوش تشكر قدر داني مي كنيم شمارا بخدا قسم دنباله ي كار مارا داشته باشيد چون اين مخا برات خيلي كار بلد است مي داند كه اين طرح را چه جوري ازش بگذرد وسلام
كارگزاران وپيمانكاران روستاي شهرستان صومعه سرا 24 فروردين 1388
بنام خدا
خواستيم ما كارگزارهاي روستايي شهرستان صومعه سرا تشكر وقدر داني بكنيم ازشما نمايندگان مردم رشت وگيلان با تصويب طرح بيمه ماكار گزاره وبلا تكليف ماندن سالهاي بي شمار خداوند اجرتان را بدهد مااز كوچكي نژاد اقازاده-تاميني خانم هاجرتحريري -صادق زاده نعيمي واقاي دلخوش تشكر قدر داني مي كنيم شمارا بخدا قسم دنباله ي كار مارا داشته باشيد چون اين مخا برات خيلي كار بلد است مي داند كه اين طرح را چه جوري ازش بگذرد وسلام

ارسال نظر :
پاسخ به :





نام : پست الکترونیک :
حاصل عبارت روبرو را وارد نمایید :
 
working();

« صفحه اصلي | درباره ما | آرشيو | جستجو | پيوند ها | تماس با ما »
هرگونه نقل و نشر مطالب با ذكر نام شمال نيوز آزاد مي باشد

سامانه آموزش آنلاین ویندی
Page created in 0.158 seconds.